Veelgestelde vragen

Lees hier antwoorden op veelgestelde vragen. Staat uw antwoord er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op!

graphic-airplane-side

Hoeveel kan ik maximaal lenen?

Als u een leningaanvraag doet dan gaat Amstelgeld & Assurantiën in samenspraak met de bank vaststellen of het verantwoord is deze lening aan u te verstrekken. Uw persoonlijke situatie, inkomsten en vaste lasten bepalen hoeveel u maximaal kan lenen, zonder dat u in de financiële problemen komt. Via onze website kunt u eenvoudig berekenen wat u maximaal kunt lenen. Wilt u persoonlijk contact met een van onze adviseurs? Vraag dan vrijblijvend een leningaanbieding aan.

 

Als ik op de website van Amstelgeld een lening aanvraag hoe gaat het dan verder?

Zodra uw leningaanvraag binnen is bij ons nemen wij telefonisch contact met u op om uw persoonlijke situatie, inkomsten en vaste lasten te bespreken. U ontvangt daarna een persoonlijk klantadviesrapport met de meest voordelige kredietaanbieding. U stuurt de ondertekende kredietaanbieding met de benodigde stukken aan ons retour en wij regelen de lening voor u.

Hoe lang doet de bank over goedkeuring van een lening?

Als wij alle benodigde informatie hebben wordt uw aanvraag ingediend bij de bank. Binnen 24 uur zal de bank uw aanvraag (voorlopig) goed- of afkeuren. Als de aanvraag goedgekeurd is neemt één van onze adviseurs direct contact met u op. U ontvangt daarna snel een persoonlijk klantadviesrapport en de meest voordelige kredietaanbieding. U stuurt de ondertekende kredietaanbieding met de benodigde stukken aan ons retour en wij regelen de lening voor u. U kunt uw lening dus in twee dagen regelen! Wilt u meer informatie over het afsluiten van een persoonlijk lening of een doorlopend krediet? Neem dan contact met ons op.

 

Kan ik geld lenen als ik een BKR-registratie heb?

Met positieve BKR-registratie kunt u bij ons een lening aanvragen. Bijvoorbeeld een doorlopend krediet of een persoonlijke lening. Een positieve registratie betekent dat u al een lening heeft en de rente en aflossing op tijd betaalt. Als u een negatieve BKR-registratie heeft, doordat u in het verleden een betalingsachterstand heeft gehad van 2 tot 4 maanden en/of u met een incassobureau te maken heeft gehad, zullen banken u geen lening vertrekken. Ook bij ons kunt u met een negatieve BKR-registratie geen geld lenen. Een negatieve BKR-registratie blijft 5 jaar zichtbaar. Heeft u een negatieve BKR-registratie maar is deze inmiddels ongeveer 4 jaar oud? In dat geval vervalt uw negatieve-BKR-registratie binnenkort. Wellicht kunnen wij dan wel iets voor u betekenen. Wilt u weten wat uw mogelijkheden zijn? Vraag dan nu een lening aan.

 

Ik heb al een lening. Kan ik deze lening oversluiten bij Amstelgeld & Assurantiën?

Ja, als u al een lening heeft kunt u deze direct oversluiten bij ons. Een nieuwe lening biedt grote kans op gunstigere voorwaarden en rente. Als u meerdere leningen (bijvoorbeeld een negatief saldo op uw creditcard , betalen op afbetaling bij een webshop en structureel rood staan) heeft is oversluiten naar één lening goedkoper. Wilt u weten wat uw mogelijkheden zijn? Neem dan contact met ons op. Onze gekwalificeerde medewerkers kunnen u deskundig adviseren.

 

Kan ik meerdere kredietaanbiedingen aanvragen?

Als u een kredietaanvraag doet bij ons gaan wij meerdere kredieten voor u vergelijken. Wij nemen contact met u op om uw persoonlijke situatie, inkomsten en vaste lasten te bespreken. U ontvangt daarna een persoonlijk klantadviesrapport met de meest voordelige kredietaanbieding. Wilt u dat wij voor u gaan vergelijken? Vraag dan nu een lening aan.

 

Kan ik lenen als ik een tijdelijk dienstverband heb?

Ook als u (nog) geen vast diensverband heeft zijn er mogelijkheden om te lenen. Er worden wel een aantal voorwaarden gesteld aan uw persoonlijke situatie. U kunt bij ons een lening aanvragen. Wij gaan dan uw mogelijkheden met de banken bespreken. Wilt u meer informatie? Neem dan contact met ons op.

 

Kan ik de looptijd van mijn lening zelf bepalen?

De looptijd van uw lening is afhankelijk van het soort lening dat u afsluit. In overleg met u wordt de looptijd vastgesteld. Bij een persoonlijke lening staat de looptijd vast. De looptijd van een doorlopend krediet is flexibeler omdat u bijvoorbeeld extra mag aflossen. Wilt u meer weten over de verschillende mogelijkheden? Neem dan contact met ons op.

 

Tot welke leeftijd kan ik lenen?

Bent u tussen de 18 en 69 jaar? Dan komt u (afhankelijk van een aantal andere factoren) in aanmerking voor een lening. Wilt u meer weten over een verantwoorde lening en bent u al iets ouder? Neem dan contact met ons op.

 

Ik wil lenen voor een verbouwing. Heb ik dan overwaarde nodig?

Nee, als u geld wilt lenen voor een verbouwing van uw huis, bijvoorbeeld een nieuwe badkamer of keuken, dan heeft u geen overwaarde nodig. Als u in een eigen woning bezit kunt u een Woonhuis lening aanvragen. Meer weten? Neem dan contact met ons op.

 

Ik wil een auto kopen. Kan ik een autolening krijgen?

Heeft u de auto van uw dromen gevonden? Of heeft u juist een veilige auto gevonden waar u uw kinderen mee kan vervoeren? Maar heeft u geen spaargeld (genoeg)? Dan kunt u een autolening overwegen. Klik hier om een lening aan te vragen. U kunt vermelden dat het om een autofinanciering gaat in het vak ‘opmerkingen’. Meer weten? Neem dan contact met ons op.

 

Kan ik extra aflossen als ik dat wil? En hoe kan ik dat dan doen?

U kunt extra aflossen. Het hangt wel van de soort lening af of dit kosten met zich meebrengt. Een doorlopend krediet mag u altijd zonder extra kosten aflossen. De looptijd wordt dan verkort. Vervolgens kunt u het bedrag weer opnemen als dat nodig is tot de afgesproken limiet. En extra aflossing bij een persoonlijke lening kost u maximaal 1% over het bedrag wat u aflost.

 

Waarom moet ik mijn bank- of gironummer invullen op het aanvraagformulier?

Wij hebben uw bank- of girorekeningnummer nodig zodat wij de door u aangevraagde lening op uw rekening kunnen storten. Zodra de goedkeuring van de bank binnen is nemen wij contact met u op om uw wensen en mogelijkheden goed te bespreken. Daarna ontvangt u snel de meest voordelige en betrouwbare aanbieding.

 

Waarom moet ik mijn werkgever invullen op het aanvraagformulier?

Zodra uw leningaanvraag binnen is bij ons nemen wij telefonisch contact met u op om uw persoonlijke situatie, inkomsten en vaste lasten te bespreken. Daarna gaan wij voor u de mogelijkheden bespreken met de banken. Indien u een vast dienstverband hebt en wij de naam van uw werkgever weten werkt dat in uw voordeel. Banken geven sneller goedkeuring als er sprake is van een vast dienstverband. Wij zullen nooit contact opnemen met uw werkgever.

 

Cookie melding

Wij gebruiken cookies om het inloggen op onze website te vergemakkelijken en uw instellingen en voorkeuren te onthouden. U kunt deze cookies uitzetten via uw browser maar dit kan het functioneren van onze website negatief aantasten.

Ik ga akkoord